پرش لینک ها

چگونه سئو کلمات در گوگل را بهبود بدهیم؟

چگونه سئو کلمات در گوگل را بهبود بدهیم؟

بهبود سئو کلمات در گوگل یکی از موضوعات مهمی است که در بهینه سازی سایت و بالا بردن بازدید آن در صفحه اول گوگل نقش مؤثری دارد. در واقع انتخاب کلمات کلیدی می‌تواند بیشترین تأثیر را در افزایش رتبه سایت در سئو سایت فروشگاهی داشته باشد‌. پس زمانی که به دنبال موفقیت وب سایت خود هستید بهتر است در جستجوی  عبارات کلیدی نیز انرژی بیشتری را صرف کنید. پس با در نظر گرفتن این موضوع ما سعی کرده‌ایم بیشتر در مورد سئو کلمات در گوگل صحبت کنیم.

سئو کلمات در گوگل

بهتر است از همین ابتدای کلام بگوییم که هیچ وب سایتی بدون سئو کلمات در گوگل، بهینه سازی و حتی به کار بردن استراتژی های محتوایی نمی‌تواند به جایگاه مناسبی برسد. بنابراین کلمات کلیدی می‌توانند یک وب سایت را به طرز شگفت انگیزی به موفقیت برسانند. چون که کلمات کلیدی تأثیر زیادی در لینک بیلدینگ، ترافیک وب سایت و البته بالا بردن فروش آنلاین خواهند داشت. پس زمانی که شما بتوانید از کلمات کلیدی به اندازه کافی در سر تیترها و متن محتواها استفاده کنید. همچنین در طول متن نیز هم‌خانواده‌های آن‌ها را به کار ببرید قطعاً می‌توانید سئو کلمات را به درستی انجام دهید.

کلمات کلیدی چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

کلمات کلیدی دسته ای از عبارت های کوتاه هستند. پس کاربران در دنیای اینترنت با استفاده از این کلمات وب شما را پیدا می‌کنند. ناگفته پیداست که مشتریان و مخاطبین شما با استفاده از این کلمات کلیدی به نوع فعالیت و بیزینس شما پی می‌برند. از این رو باید این عبارت های چند کلمه ای مرتبط با محصولات تولیدی و خدمات قابل ارائه شما باشد.‌ همچنین فراموش نکنید که انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی ارتباط مستقیمی با موفقیت شما خواهد داشت. درست است که هر فرد مبتدی می‌تواند عبارتی را برای وب سایت خود انتخاب کند؛ ولی در حقیقت به کار بردن کلمات کلیدی مناسب باید با همراه با استراتژی هدفمند صورت بگیرد.

آیا انواع کلمات کلیدی را می‌شناسید؟

شما برای بهینه سازی وب سایت خود با استفاده از سئو کلمات در گوگل باید یک موضوع مهمی را بدانید. اینکه که کدام کلمات کلیدی بیشتر از سایر هم معنی‌های خود از طرف کاربران سرچ می‌شوند؟ همچنین هدف کاربران از جستجوی چنین عبارت‌هایی چیست؟ در واقع شما با تحلیل و آنالیز این موضوعات می‌توانید استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو را به دست آورید. اما عمدتاً باید بتوانید انواع کلمات کلیدی را از یکدیگر تفکیک کرده و آن‌ها را به خوبی بشناسید‌.

کلمات کلیدی سئو چند دسته هستند؟

به طور کلی کلمات کلیدی سئو در دو گروه دسته بندی می‌شوند.

  • User Intent
  • Search Volume

که البته هر کدام از این نوع کلمات کلیدی دارای زیرمجموعه‌های خاصی هستند. اصولاً این دسته بندی کلمات کلیدی بر اساس نظر کاربران و تعداد دفعات سرچ شدن صورت گرفته است.

تقسیم بندی کلمات کلیدی User Intent

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

کلماتی که در این دسته بندی قرار دارند. در واقع بر اساس اهداف مختلفی انتخاب می‌شوند؛ زیرا برخی از کاربران تنها به منظور اخبار روزانه کلمات متعددی را جستجو می‌کنند. عده‌ای دیگر جهت آشنایی با پخت‌وپزهای متنوع و یادگیری برخی تکنیک ها به شبکه های اجتماعی سر می‌زنند. برخی دیگر از کاربران برای خرید محصولات و خدمات متفاوت از وب‌سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

بر همین اساس برای سئو کلمات در گوگل شما با سه نوع کلمات کلیدی روبه‌رو هستید. مانند:

  • کلمات کلیدی Informational : کاربران با استفاده از این عبارات می‌توانند به اطلاعات و اندوخته‌های خود اضافه کنند‌.
  • کلمات کلیدی Transactional : کاربران با جستجوی این نوع کلمات کلیدی قصد دارند تا از سرویس‌های اینترنتی استفاده کنند. البته گاهی اوقات ممکن است که کاربر قصد خرید هم نداشته باشد.
  • کلمات کلیدی Navigational : در زمان سئو کلمات در گوگل بیشتر مواقع کلمات کلیدی می‌توانند جایگزین مناسبی برای دامنه سایت باشند. یعنی کاربران با سرچ کردن روی برخی کلمات کلیدی می‌توانند به سایت مورد نظر خود برسند.

دسته بندی کلمات Search Volume

معیار دسته بندی این نوع کلمات کلیدی تعداد جستجوی کاربران است. معمولاً این کلمات کلیدی به سه گروه تقسیم بندی می‌شوند.

کلمات کلیدی اصلی

این مجموعه کلمات کلیدی یک مفهوم کلی را برای کاربر به همراه دارد. مانند کلمه موبایل، کامپیوتر، سهام و … از آنجایی که این دسته عبارت های تک کلمه ای زیاد سرچ می‌شوند. بنابراین سئو کلمات در گوگل با این نوع کلیدی های اصلی رتبه خوبی را به دست نخواهد آورد. مثلاً با سرچ کردن کلمه موبایل موتورهای جستجو نمی‌دانند که منظور شما خرید موبایل است یا نرم افزارهای موبایل؟

کلمات کلیدی عبارتی

این نمونه کلمات کلیدی می‌توانند نتایج بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند‌؛ زیرا مفهوم روشن‌تری را به موتورهای جستجو پیشنهاد می‌دهد‌.

کلمات کلیدی طولانی

یکی از موفقیت‌های چشم‌گیر سئو کلمات در گوگل استفاده از کلمات کلیدی طولانی در وب سایت های پرترافیک است. در واقع عبارت های چند کلمه ای می‌تواند 70 درصد تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت را افزایش دهند. پس برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب سعی کنید عبارت‌هایی را در نظر بگیرید که از 3 یا 4 کلمه ساخته شده باشد.

افزایش ترافیک سایت با سئو کلمات در گوگل

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

فراموش نکنید که سئوی کلمات در گوگل فقط برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نمی‌باشد‌. بلکه انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید بتواند فروش محصولات و خدمات شما را بالا ببرد‌. پس ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ویرا سعی کرده‌ایم دقیقاً عباراتی را در اختیار وبمستران قرار دهیم که مورد نیاز کاربران است. معمولاً کلمات کلیدی که تیم سئو سایت ما برای شما در نظر می‌گیرند می‌تواند در داخل سایت و قسمت‌های دیگر مثل محتواهای وبلاگتان فوق‌العاده باشد. سئوکاران ما در مجموعه ویرا تلاش می‌کنند تا با بهترین کلمات کلیدی سئو نیز وب سایت شما را ارتقاء دهند.‌

نکته : سئو کلمات در گوگل تنها یک روش برای ارتقاء وب سایت نیست. بلکه راهکار مناسبی است که بین مشتریان یک تعامل خوبی را ایجاد می‌کند. پس برای تحقیق کلمات کلیدی برنامه‌ریزی‌های درستی را انجام دهید تا بتوانید در لینک های اول صفحه 1 گوگل قرار بگیرید.

بهینه سازی سایت با سئو کلمات در گوگل

روش های زیادی جهت افزایش رتبه سایت و بیشتر کردن بازدیدکنندگان وجود دارد؛ ولی یکی از مؤثرترین راه‌های ممکن به کار بردن شیوه های بهینه سازی سایت با استفاده از سئو کلمات در گوگل است. چرا که موتورهای جستجو گوگل تمرکز زیادی بر روی محتواهای متنی و کلمات کلیدی وب‌سایت‌ها دارد. پس اگر بتوانید با صرف زمان و انتخاب کلمات مناسب وب سایت خود را به لینک های اول صفحه گوگل برسانید. قطعاً افزایش قابل توجهی در ترافیک و میزان بازدیدکنندگان سایت شما به وجود خواهد آمد. هر چند که رعایت علایم نگارشی، کوتاه بودن جملات و پاراگراف‌ها بدون غلط املایی می‌تواند در اجرای این بهینه سازی مؤثر باشد.

تحقیق عبارات کلیدی و سئو کلمات در گوگل

برای اینکه بتوانید جهت بهینه سازی وب سایت خود بهترین سئو کلمات در گوگل را انجام دهید. بهتر است از برخی ابزارهای مناسب در اینترنت مانند Google Keyword Planner استفاده کنید. البته استفاده از این ابزار برای شهروندان ایرانی ممکن نیست. بر همین اساس برای سئوی کلمات در گوگل پیشنهاد ما این است که به سراغ کارشناسان بهینه سازی سایت بروید. زیرا این متخصصین از آخرین تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو اطلاع دارند. بنابراین به خوبی می‌توانند عبارت های مناسب با کسب و کارتان را به عنوان کلمات کلیدی وب سایت شما در اختیار کاربرانتان قرار دهند.

نکات لازم برای سئو کلمات در گوگل

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

توجه داشته باشید که برای سئو کلمات در گوگل نباید کلمه کلیدی تنها یک کلمه ای باشد؛ زیرا کلمات تکی ابهام برانگیز هستند و رقابت زیادی برای سرچ کردن آن‌ها وجود دارد. پس در بیشتر مواقع انتخاب چنین کلمات کلیدی تنها موجب بالا رفتن هزینه سایت و هدر رفت زمان شما خواهد شد. بهتر است مجموعه‌ای از کلمات کلیدی را لیست کنید. در نهایت بر اساس اولویت‌بندی و درخواست بازار هدف تعدادی از آن‌ها را در وب سایت خود استفاده کنید. فراموش نکنید که کلمات کلیدی دنباله دار می‌توانند بازید کنندگان بیشتری را به سایت شما دعوت کند. از این رو فرآیندهای بهینه سازی سایت روند بهتری خواهد داشت. در نتیجه رتبه بالاتری به وب سایت شما تعلق خواهد گرفت.

چند روش برای یافتن کلمه کلیدی مناسب

از آنجایی که انتخاب صحیح کلمات در یک سایت می‌تواند باعث جذب مشتریان شود‌. بنابراین به‌کارگیری کلمات درست و سئو شده آن‌ها باید با روش های مختلفی صورت بگیرد.

از جمله این راهکارها عبارت‌اند از:

  • استفاده از پیشنهادات گوگل
  • جستجوهای مرتبط گوگل
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • آنالیزورها و آمارگیرها
  • بررسی گزارش تبلیغات
  • بررسی سایت های پرسش و پاسخ
  • زیر نظر گرفتن رقبا

سخن پایانی

هنگامی که با سئوی کلمات در گوگل می‌خواهید استراتژی مناسبی را برای وب سایت خود به کار ببرید در نگاه اول باید بدانید که هدف از طراحی سایت چیست؟ آیا تلاش شما برای افزایش فروش است یا بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان؟ پس در سئو کلمات باید عباراتی را انتخاب کنید که شما را به سمت هر چه بیشتر فروش محصولات و ارائه خدمات سوق دهد. بر همین اساس اگر شما تمایل دارید تا از روش های دیگری برای سئو کلمات در گوگل استفاده کنید می‌توانید با کارشناسان متبحر در آژانس دیجیتال مارکتینگ ویرا در ارتباط باشید. در حقیقت شرکت  ویرا در راستای بهینه سئو سایت خدمات مؤثری انجام می‌دهد.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید